.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واكنش لاريجاني به فريادهاي پورمحمدي

زندگي: زمانيكه پيشنهاد تشكيل هياتي براي بررسي تخلفات مديران و مسئولان هم سطح آن بررسي مي شد انصاري نماينده مردم زنجان گفت: حرفهايي كه آقاي پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي اون پشت مي زنند خلاف قانون است.

همچنين لاريجاني چندين بار به پورمحمدي و نمايندگاني كه با وي صحبت مي كردند تذكر داد تا به جاي حرف زدن به سخنان ديگر نمايندگان گوش دهند.
 
وقتي پور محمدي براي دفاع از پيشنهاد تشكيل هيات به سخنراني پرداخت و گفت من بيشتر عمر خود را كار اجرايي كردم لاريجاني گفت مشكل همين جاست.
 
در پايان زماني كه پورمحمدي با فرياد مجلس را محكوم مي كرد كه برخورد نامناسبي با سازمان بازرسي كل كشور دارد لاريجاني گفت:آقاي پورمحمدي زماني كه وزيركشور بوديد اينقدر انقلابي حرف نمي زديد.
 
***
صدها نيروي نظامي و يگان ويژه حصاري منظم به دور ساختمان بهارستان كشيده اند و خودروهاي نظامي در مقابل درب هاي مجلس شوراي اسلامي صف كشيده اند كه به نظر مي رسد از وقوع اتفاقي جلوگيري خواهند كرد.
 
***

حمايت تشنج آمیز كوچك زاده از رسايي

حميد رسايي نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي ضمن بيان تذكري با استناد به ماده 23 بتد 11 اظهار داشت: همه مي دانند مجلس آخرين روزهاي خودش را طي مي كند و در آخرين روزها بايد خاطرات خوشي باقي بماند.
 
رسايي ادامه داد: اكثريت نمايندگان مجلس هشتم با هر طيفي كه هستند نسبت به برخي امور انتقاداتي هم اگر داشتند و در قالب نطق بيان كردند اما ادب را رعايت كردند. اگر هم كسي از جاده انصاف خارج شده اما بي ادبي نكرده است.
 
وي گفت: متاسفانه در روزهاي آخر بياناتي گفته مي شود....

در اينجا باهنر كه رياست جلسه را بر عهده داشت صحبت رسايي را قطع كرد و رسايي خطاب به وي گفت: اجازه دهيد من يك جمله كوتاه بگويم و اين روزهاي آخر اوقات ما را تلخ نكنيد.
 
رسايي كه همچنان اصرار به صحبت كردن داشت باهنر دستور داد تا تريبون وي را قطع كنند و گفت: من اجازه نمي دهم صحبت كنيد و با هم تعارف هم نداريم.
 
پس از پايان بحث رسايي و باهنر، كوچك زاده ديگر نماينده تهران در حمايت از رسايي برخواست و در صحن علني خطاب به هيات رئيسه با پرخاش اعتراض كرد و براي دقايقي جو صحن را متشنج كرد.
 
طرح دائمي شدن قانون اصلاح موادي از قانون تشكيل سازمان بازرسي تصويب نشد

نمایندگان مجلس با مسکوت ماندن طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور به مدت ۳ ماه مخالفت کردند.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی زندگي، اين طرح بر اساس ماده 180 آئین‌نامه داخلی پارلمان، توسط 25 نفر از نمايندگان به مجلس ارائه شده بود كه  با 83 رای موافق، 73 رای مخالف و 20 رای ممتنع از 221 نماینده حاضر در جلسه، تصويب نشد.

موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد به عنوان طراح پیشنهاد مذکور، به ايراد صحبت پرداخت و گفت: قانونی که هم‌اکنون در حال بررسی آن هستیم، به 6 دلیل با ایراد و اشکال مواجه است. این قانون در سال 1360 تصویب شده و 3 بار اصلاحیه خورده و یک بار نیز طبق اصل 85 مورد رسیدگی قرار گرفته اما امروز کمیسیون قضایی این طرح را با یک ماده واحده به صحن علنی ارائه داده است.
ثروتي ادامه داد: طبق ماده 141 آئین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان و دولت نمی‌توانند طرحی ارائه دهند که چندین موضوع داشته باشد اما آن را با یک عنوان تقدیم کنند، این خلاف ماده 141 آئین‌نامه داخلی مجلس است.

وي با تاکید بر اینکه کل نظام از این قانون متأثر است، بنابراین به صلاح نیست با عجله آن را تصویب کنیم، تاکید کرد:‌ اجازه دهید این قانون در مجلس نهم با پیشنهادات نمایندگان و بحث‌های کارشناسی به سرانجام برسد ضمن آنکه هنوز یکسال از مدت اجرای آزمایشی این قانون باقی مانده است.

این نماینده مجلس همچنين اين طرح را خلاف قانون و آيين نامه داخلي مجلس دانست و خواستار خارج شدن طرح مذکور از دستورکار مجلس شد اما لاريجاني كه رياست مجلس را بر عهده داشت گفت: اين طرح خلاف قانون نيست.

همچنین در ادامه نيز موسی قربانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، با اين پيشنهاد مخالفت كرد و در توضيح اين مخالفت گفت: طرح مذکور به طور مفصل در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس مورد رسیدگی قرار گرفته ولی کسی عجله دارد که دنبال طرح بعدی است.
نماينده قائنات ادامه داد: می‌خواهند عده‌ای در آموزش و پرورش استخدام شود، به همین دلیل پیشنهاد مسکوت ماندن طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور را ارائه داده‌اند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه همه ما از فسادهای موجود در ادارات، می‌نالیم، گفت:‌ اگر بازرسی در کشور قوی‌تر شود، به اینجا نمی‌رسیم. کمیسیون حقوقی و قضایی روی این طرح کار کرده و 9 ماه پیش گزارش خود را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرده است از این رو بهتر است رسیدگی به این طرح را ادامه دهیم چراکه هیچ مشکلی وجود ندارد. اگر مجلس این طرح را مهم نمی‌دانست، هرگز به فوریت آن رای نمی‌داد؛ همه می دانند که بازرسی مسئله مهمی در کشور است و اگر وظایف خود را به درستی انجام دهد، سایر مشکلات حل می‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.